środa, 28 września 2011

Pizzowe muffinki z pepperoni

Na ten przepis trafiłam przypadkiem szperając w internecie. Przepis pochodzi z blogu Cassie Craves.
Pizza w formie muffinów?! Pomyślałam. Czemu nie!
Następnego dnia zaopatrzyłam się w składniki i wzięłam do roboty.
Próbuję znaleźć jakieś minusy tego wynalazku, ale nic mi nie przychodzi do głowy.
A zalety...:
1. Przygotowanie masy na muffinki zajmuje bardzo mało czasu,
2. Pieczenie: to tylko 20-25 minut,
3. Składniki ogólnodostepne,
4. Bardzo orygnialne, napewno zaskoczą Waszych Gości,
5. Szybo znikają ze stołu.
6. Naprawdę smaczne!

Z przepisu, który przedstawiam poniżej powstanie 12 sztuk muffinków.



Składniki:

- 3/4 szklanki mąki
- 3/4 łyżki proszku do pieczenia
- łyżka przypraw włoskich
- szczypta soli
- 3/4 szklanki mleka
- 1 jajko
- 1 szklanka startej mozzarelli
- 1/4 szklanki startego parmezanu
- 1 szklanka kiełbasy pepperoni, pokrojonej w paski lub kostkę
- 1/2 szklanki sosu włoskiego (ja użyłam sosu do pizzy)

W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, zioła włoskie, sól. Dodać mleko i jajko. Następnie wsypać oba gatunki sera i pepperoni. Pozostawić w misce na 10 minut. W tym czasie nagrzać piekarnik do temperatury 200 stopni. Foremki na muffinki wysmarować tłuszczem.
Ciasto łyżką wykładać do muffinów (do 3/4 wysokości formy). Piec ok 20-25 minut, do zarumienienia. Uwaga: wierzch się mocno rumieni, sugeruje przykryć folią aluminiową.
Podawać z sosem włoskim.

Córcia nie mogła się doczekać końca sesji zdjęciowej muffinów i liznęła sobie troszkę sosiku...




... muffinki również jej smakowały, ale ponieważ pepperoni jest dosyć ostre to co chwilę wołała: Mama piciu :)


Smacznego!
M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz