wtorek, 20 grudnia 2011

Świąteczne prezenty cz.II

Jak obiecałam, tak wracam z kolejnym "hendmejdowym" pomysłem na prezenty. 
Imienne ozdoby choinkowe z masy solnej. 
Jest to moja pierwsza  przygoda z masą solną. I muszę się przyznać, że  podobało mi się. Ponieważ  w tym roku, moje foremki do ciasteczek są w ciągłym użyciu,  i tym razem postanowiłam  z nich skorzystać.  
Dużo wcześniej obmyśliłam co bym chciała zrobić z masy solnej . Do tego celu odwiedziłam sklep z kreatywnymi cudeńkami i udało mi się kupić stempelki z alfabetem. Zapadło:  będą  imienne  ozdoby  dla całej rodziny do powieszenia na choinkę. Ale, żeby nie były takie smutne, pomaluje je brokatowym klejem żelowym. 


Poniżej podaje przepis na masę solną.

Składniki:
- 2 filiżanki mąki pszennej
- 1 filiżanka soli
- 3/4 - 1 filiżanka wody 

Suche składniki mieszamy w misce. Następnie  stopniowo dodajemy  wodę. Wyrabiamy masę do momentu kiedy nie będzie  suchej mąki a masa nie będzie się kleiła do  palców.  Lepimy  nasze  ozdoby.
Suszymy w piekarniku nagrzanym do 75  stopni C przez 1-3 godziny ( w zależności od grubości  ozdób).

Ozdoby poniżej prezentowane mogą również   być doczepione do prezentów jako karneciki.



Chciałabym zwrócić Waszą uwage na opakowanie, w którym są ozdoby. Jest to dolna część butelki po coca- coli.
Tanie, oryginalne i efektowne  zapakowanie  prezentu.  Wystarczy przewiązać wstążeczką  i gotowe!


P.S. W kolej odsłonie przedstawię "Słodki Prezent"

Pozdrawiam,
M



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz