czwartek, 12 stycznia 2012

Szarlotka w kruchym cieście

Jest to najlepsza szarlotka jaką do tej pory zrobiłam! 
A zrobiłam ją,  bo mąż przytargał do domu 5 kg jabłek. I tak sobie przekalkulowałam, że długo nam zejdzie skonsumowanie ich. Więc postanowiłam je przetworzyć i zrobić pycha ciasto.


Składniki:
- 450 g mąki
- 300 g masła
- 150 g cukru pudru
- 4 żółtka
- sól
- 1 kg jabłek
- 100 -150 g cukru
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 2 łyżki kaszy manny


Z masła, mąki, cukru pudru, żółtek i szczypty soli zagnieść kruche ciasto. Po schłodzeniu podzielić na 2 części. Jedną rozwałkować na prostokąt o grubości  ok. 5 mm i wyłożyć nim blachę, wcześniej wysmarowaną tłuszczem i obsypaną mąką.  Ciasto nakłuć widelcem i piec 10 - 15 minut w temperaturze 200 stopni C.  Połowę jabłek obrać, pokroić i przesmażyć z cukrem na marmoladę. Pozostałe jabłka obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wprost do przesmażonej masy. Dodać cynamon, cukier waniliowy, kaszę manną i  delikatnie wymieszać. Rozwałkować drugą  połowę  ciasta, przykryć  jabłka, nakłuć ciasto w kilku miejscach  i piec ok .45 minut w temperaturze 180 stopni C.  Po wystudzeniu, ciasto posypać cukrem pudrem, pokroić  na kwadraty.

Naprawdę polecam ten przepis, który zaczerpnęłam z grubaśnej książki kucharskiej "Kuchnia Polska - dania na każdą okazję"
 


M






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz